New girl kap. 8

 


Jag såg att Louis kramade om Serena och förstod att allt var bra mellan dom. Sedan lutade Louis sig fram för att kyssa Serena. Jag kände mig väldigt avundsjuk med tanke på dom känslorna jag hade byggt upp för Serena, jag gillade henne verkligen. Jag kände att bussen stannade och jag ropade svagt till Serena ''Are you coming?''
''Um, sure.. Can Louis come too?'' svarade hon och jag nickade bara. Vi gick ut ur bussen och där vid stentrappen stog som vanligt Zayn, Harry, Liam och Addison och väntade på oss.


Jag kunde skymta Niall och Louis gå ut ur bussen så jag vinkade stort. ''Hey guys!'' ropade jag efter dom och båda vinkade tillbaka. Jag såg att Louis håll om en riktigt het tjej. Så fort Addison fick syn på dom sprang hon fram till tjejen. ''SERENA!'' I've missed you so much, where have you been?'' ropade hon. ''Let's talk later'' sa hon och kollade ner i marken. Serena..? Det väckte ingen klocka i mitt huvud.. ''Oh so this was the girl you where banging at Addison's party? Nice work, dude. She's smoking hot'' sa jag och klappade Louis på axeln. ''Um, guys it's Serena. From the physics.'' sa han bekymrat och när jag kollade på henne kände jag direkt igen ögonen. ''Wow, no way! What have happened to you? You have changed alot from the first day here!'' sa jag och studerade hennes gudagåva till kropp. ''With a little help from Addi'' svarade hon och fortsatte le. Skolklockan ringde och alla gick in i den stora byggnaden. Jag kunde se Louis kyssa Serena hejdå när dom flesta av oss skulle gå skilda vägar till olika lektioner.

~6 hours later~

Jag och Harry slutade lite senare än alla andra. Vi hade precis haft matte. När vi började närma oss utgången av skolan för att möta dom andra stoppade han mig. ''Um, Serena. Can't we watch a movie or something today? Just to get to know each other, like friends?'' han kollade djupt in i mina ögon och jag rodnade, varför vet jag inte. ''Sure, as friends!'' svarade jag glatt, Harry har jag inga känslor alls för så detta kan ju knappast sluta illa. ''Good, I'll be outside your house at six! Where do you live?''
''Um, this is kind of embarrassing but I live with Niall'' sa jag och log mot honom. ''Haha what? Did'nt know that you were so close to each other. Are you guys married too? Where is little Niall Junior?'' sa han och jag skrattade högt. ''Oh shut up, were just friends!'' sa jag och rodnade.


Äntligen såg jag Serena och Harry gå ut genom dörren, verkar som att dom kommer bra överens, tänkte jag lite svartsjukt. Jag vet hur Harry är och han får inte komma i närheten av min Serena. ''Hi sweetie'' ropade jag och gick i ett raskt tempo för att möta henne med en värmande kram och en kyss. ''Never get tired of that'' sa jag och hon log stort.
''So you wanna catch up later?'' sa jag och placerade min panna mot hennes så att vi bara var några få centimeter ifrån varandra. ''Um, actually I'm going to see a movie with Harry. He wanted to get to know each other better''
''Oh thats fine, we can hang out another day'' svarade jag och klistrade på ett leénde.


Okej, det där tog han förvånandsvärt bra, trodde att han skulle bli lite mer avundsjuk. Men det är ju bara en bra sak att han inte är det. ''Okey, guys. Our bus is here'' sa jag och kollade på Louis och Niall medans jag kramade Addison hejdå.
Louis kramade mig under hela resan och som vanligt kändes det så bra. När bussen stannade där jag och Niall skulle av var det som han inte ville släppa. ''Louis, you have to let go now'' sa jag och gav honom en puss på pannan. ''I know, but I don't won't to. What if I loose you for 3 weeks again. I'm not going through that again.'' sa han och kollade oroande på mig. Som tur är var det många som skulle på bussen här så än hade den inte åkt iväg. ''Hun, trust me. We are going to meet tomorrow again. At this bus, I swear'' sa jag då han tillslut släppte mig ur sin famn. ''Serena let's go for god sake! We can't stay here all day! I'm starving!'' hörde jag en irländsk accent säga och det var helt klart Niall. ''Bye babe'' sa jag och gav Louis en sista kyss.


''Finally! Let's go now!'' sa jag och drog tag i hennes arm. ''Okey, you are helping me choosing my outfit for tonight!'' sa hon och kollade på mig med ett stort leénde. Nu var det hon som drog i min arm och båda sprang till ytterdörren där vi bodde. ''But, I thought you and Harry just were going out for a movie night?'' sa jag medans jag pustade ut. ''Yes, but I can't look like this! Lock up the door this year, please!'' sa hon och jag skrattade. Vi sprang båda till Serena's rum och hon la fram två stycken olika förslag på kläder. Det fanns inte så mycket att välja bland eftersom Serena inte ägde så mycket kläder här hemma hos mig. Då slog det mig. ''Serena, I need to give you something'' sa jag medans jag tog flyttade på en byrålåda. Bakom den hade våran familj ett hemligt kassaskåp för vi ägde väldigt mycket dyrbara saker. Jag slog in kombinationen och det öppnades med ett pip. ''Serena, I wan't you to have this'' och hon kollade förvånat på mig..

__________________________________________________________________

Sådär :> Förlåt att jag gör Harry till värsta playern, men det är ju inte sant.. right? :/
Inte så jättespännande men ändå en liten cliffhanger! 5+ till nästa! kapitel 9-10 kommer typ blow your mind!


Kommentarer
Postat av: johanna

bäst <3

2012-08-17 @ 08:11:35
Postat av: jessica

jag älskar den :D<3

2012-08-17 @ 08:11:52
Postat av: jojjo

more more more <3

2012-08-17 @ 08:12:13
Postat av: mimmi

du är bäst på att skriva<3

2012-08-17 @ 08:12:41
Postat av: Anonym

Meeeer !:Dd

2012-08-17 @ 09:39:34
Postat av: Marina

MEER!! :D

2012-08-17 @ 18:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0