New girl kap. 12







Jag vaknade av ett dovt ljud av en gitarr och någon som sjöng.

Shut the door
Turn the light off
I wanna be with you
I wanna feel your love
I wanna lay beside you
I cannot hide this
Even though I try

Jag öppnade ögonen och såg Louis sitta framför mig med en gitarr i handen och sjöng för mig, jag kunde inte fatta det. Någon sjöng för mig.
Och så fortsatte han tills låten tog slut.


You know I'll be your life

Your voice
Your reason to be
My love, my heart
Is breathing for this
Moment in time
I'll find the words to say


Close the door

Throw the key
Don't wanna be reminded
Don't wanna be seen
Don't wanna be without you
My judgement's clouded
Like tonights night sky



...


''Morning'' sa han med en sexig morgonröst och ett leénde på läpparna. Jag satte mig upp och kysste honom lätt på hans mjuka läppar. ''That was wonderful. I did'nt know you can play guitar.'' svarade jag och hans leénde blev bara större. ''Suprise'' sa han och skrattade lite smått.
''I loved it, I can't belive I have such a romantic boyfriend''
''And I can't belive I have such a beutiful girlfriend. I love you''
''I never getting tired of hearing that. Love you too''
Han kastade sig brevid mig i det stora havet med kuddar. Jag tog en och kastade lätt på honom. Han kastade tillbaka den och helt plötsligt hade vi skapat ett kuddkrig. Det flög dun överallt och vi härjade omkring som om vi vore 5 år. Det var underbart. När vi båda var helt slutkörda ropade jag ''I SURRENDER!'' och kastade mig ner i kuddarna. Jag kunde inte sluta skratta. Louis la sig på mig och kysste mig upprepade gånger. ''So what do you wanna do today?
''Um, how about just hanging here and relax?'' sa jag och han nickade. ''Sounds great if you ask me''



Den här dagen hade verkligen gått fort. Klockan var redan åtta och Serena var tvungen att gå hem till Niall eftersom han skulle åka till sin mormor i en vecka. ''I follow you home, babe'' sa jag när vi gick ut i hallen för att klä på oss ytterkläderna. ''Aw, thanks'' Vi gick ut och började gå. Vi sa inte så mycket utan bara njöt av varandras sällskap hand i hand. Vi kom fram till dörren och då överbröt hon tystnaden. ''I'm so happy I have someone like you'' Jag log brett och kysste henne varsamt. ''Me too'' svarade jag och hon öppnade dörren. ''Thank you so much for yesterday. I hope we can do it again sometime'' sa hon och gav mig en lätt puss. ''Yeah, hope so. See you tomorrow in school'' Hon gick in och stängde dörren. Jag kunde höra att hon ropade till Niall att hon hade kommit hem.



Jag hörde någon ropa. Äntligen! Serena är tillbaka, det har varit så ensamt när hon var borta. ''Hi! You're back!'' ropade jag samtidigt som jag sprang ner för den långa trappan. Jag välkomnade henne med en stor kram. ''So what are you guys been doing? I'm so curious!''
''Um.. He took me to the dorchester..'' svarade hon och log väldigt stort. ''Oh! That's huge! I heard that place is very beutiful!''
''It really was. It was so romantic. After the dorchester we went to his place and he had prepared with lots of candles, pillows and The shining. This morning he woke me up when he was playing guitar.. for me. He had wrote a song just for me. And we had a pillowfight! It was just so fun''
''Yeah, I bet'' sa jag och hörde någon som tutade utanför. ''Oh, I gotta go. Are you sure you can live here by your own for a week?''
''Yes! I'm not five. Have a good weekend and say hello to your granny from me!'' Jag fick en stor kram och en löjlig puss på kinden. Jag gick ut och såg Serena stå i fönstret och vinka hej då till mig.

Nästa dag...



Jag vaknade vid 7 som vanligt och gjorde mina morgonvanor. Eftersom Niall inte skulle med till skolan idag lånade jag en blå myströja av honom bara för att ha honom med mig. Han är trots allt min bästa vän.
På bussen träffade jag som vanligt en väldigt trött Louis. Jag kysste honom hallå och satte mig brevid honom hand i hand. På skolan träffade jag alla som vanligt och idag hade jag och Harry första lektionen tillsammans. Jag sa hejdå till Louis och gick iväg med Harry. Det var väldigt stelt, för jag hade ingenting att säga honom. Jag kan verkligen inte fatta att vi hade sex. Jag måste försöka få den tanken ur huvudet. Jag har Louis nu. När vi skulle gå in i klassrummet smiskade han till mig på rumpan. ''Stop it!'' ropade jag fort och vände mig om. Typiskt killar.
Dagen var väldigt seg men tjugo i tre gick äntligen bussen hem. Det första jag var tvungen att göra var att plugga. Hur tråkigt som helst, men det måste ju göras. Det dröjde inte länge innan det plingade på dörren. Jag gick iväg för att öppna och där stog Harry. Vad gjorde han här?



Det tog emot när hon öppnade dörren och jag såg hennes vackra ansikte, och dom där ögonen. ''Harry?'' sa hon fundersamt och jag hade drunknat i de där ögonen och glömt prata.
''Um, hi. Sorry to bother. But I really need to talk to you. Can I come in?'' fick jag ur mig och hon nickade försående.
''Yeah sure.''
''Serena, I am really sorry about what happened that night.. you know..''
''Harry, stop. That night don't exist, okey? Just forget it.''
''I know, but I just can't stop thinking of it.. I think of you all the time. I really am sorry. You have Louis, I shouldnt have been like that.''



Det här hade jag verkligen inte förväntat mig. Han är här, och ber om ursäkt. Jag såg hur mycket han ångrade sig. Nästa sekund var mina läppar mot hans. Vad har jag gjort? Jag kysste Harry Styles när jag är tillsammans med Louis, men det kändes så rätt. Det blev bara mer och mer. Kyssarna blev mer passionerade och gick över till grovhångel. Jag slet av hans tröja och han började klä av mig. I nästa stund låg vi i min säng i bara skinnet. Jag kände att han kom in i mig och jag stönade högt. Vi rullade omkring i sängen och han stönade upprepade gånger. Det var så skönt. Efter en stund av givande och tagande låg vi brevid varandra. Varma och svettiga.
Jag kan inte fatta vad jag precis har gjort. Jag har förstört allt, igen. Jag förtjänar inte någon som Louis.
''That was amazing'' sa Harry och jag kom tillbaka till verkligenheten från mina tankar.
''Harry I'm so sorry. You gotta go. This is not happening, I'm so sorry!'' sa jag och kände en tår rinna längs min kind. Vi klädde på oss snabbt och stog nu ute på trappan. ''Serena, I'm not telling anyone. I understand'' sa han nu och kysste mig ännu en gång. Jag kysste honom tillbaka men vet inte varför.



Jag var ute på min joggingtur som varje dag efter skolan. Jag distraheras när jag ser något som ser ut som min pojkvän kyssa någon annan. Jag närmare mig och ser att det är Harry. Jag kan inte fatta det, Harry har varit otrogen. När jag tänker efter ser jag att det är Serena. Min bästa vän och min pojkvän. Helt otroligt.



Nästa dag i skolan var inte Serena där. Jag förstår henne. Jag borde inte varit så lättpåverkad. Louis är en av mina bästa vänner och jag har svikit honom djupt. Om han får reda på det här kommer han aldrig prata med mig igen. Jag måste verkligen prata med Addison. Det här funkar inte. Jag kom fram till gruppen av människor där Liam, Zayn, Addison och Louis stog. ''Hey man! Do you know where Serena is? I have not heard from her and she is not answer in her telephone'' sa Louis så fort jag kom dit. ''Sorry man, no idé'' svarade jag och kollade mot Addisons håll. Hon såg inte glad ut. Jag kan inte skjuta på det jag har att säga henne. ''Addison, can we talk? In private..?'' sa jag henne och hon bara nickade samtidigt som vi gick iväg en bit. ''Addison, um.. I don't know how to say this.. But, I'm breaking up with you. I don't have the same feelings for you anymore. I am really sorry'' sa jag och väntade på svaret. ''Sure.'' sa hon bara och vände om till de andra igen. Hon vände lite diskret på huvudet och såg till att jag kollade på henne. Hon satte sig i knäet på Zayn och började hångla med honom. Det skar i mitt bröst att se henne med någon annan, men jag hade gjort samma sak mot henne kvällen innan. Men varför gör hon såhär mot mig? Hon kan ju knappast veta om mig och Serena. Antar att hon bara vill hämnas på att jag gjorde slut med henne..

___________________________________________________________

Nu fick ni ett väldigt långt inlägg! You're welcome :3 5+ till nästa :>


Kommentarer
Postat av: Fanny

gosh, more :D

2012-09-11 @ 22:21:02
Postat av: jennie

sååå bra! kan inte sluta läsa c:
MEEEEEEEEEER? :D

2012-09-12 @ 16:25:51
URL: http://nattstad.se/jenniecarolinee
Postat av: Lisa

meer!!

2012-09-12 @ 17:34:36
Postat av: Stephanie!!

Den e jättebra men det känns fel!! :/ :D

2012-09-12 @ 18:19:48
Postat av: Stephanie!!

Den e jättebra men det känns fel!! :/ :D

2012-09-12 @ 18:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0